27. Have a good life! – 14 de juliol del 2009

Avui, amb Rosto, fem ruta cap el nord. A mig recorregut, agafem un ferry i coneixem a Klarg, un home d’uns 70 anys que em deixa de pedra. És un cicloturista alemany, que porta 3 setmanes viatjant amb la seva bicicleta i que no té ni data fixa de tornada ni destí prefixat. Klarg carrega amb ell tot el material per acampar (molt bon material). Ens convida a prendre un cafè al restaurant del ferry i establim una conversa molt interessant sobre diversos temes. Li fa molta gràcia quan li dic que em recorda a un amic meu, d’uns 34 anys, que també és un apassionat de la bicicleta i que estic segur que quan tindrà la seva edat, farà el mateix que ell.

Però especialment, estic molt encuriosit pel que explica Karlg sobre una tradició alemanya que es diu el Walz i que opcionalment inicien els aprenents d’un ofici al final de la seva formació. Consisteix en un viatge de tres anys i un dia, regit per un codi d’honor, en el que mentre dura el Walz, no poden tornar a casa ni mantenir cap mena de contacte amb la seva família, no poden utilitzar telèfons mòbils, no poden estar més de sis setmanes en el mateix lloc i només poden pagar les seves despeses practicant i perfeccionant el seu ofici. A més, han d’anar amb la vestimenta tradicional que varia sensiblement segons l’ofici (veure foto extreta d’Internet).

El ferry arriba a destí i ens hem d’acomiadar de Klarg. Li dic: “Have a good trip”. Em respon amb un somriure: “Have a good life!”. Quin home!

2 comentaris:

Armand ha dit...

Hola Lazlo! Fa uns dies que no mirava el blog i veig que el viatge s'està animant de valent...

Així que t'has trobat una família catalana a la punta del món? Li hauràs de comentar al Mikimoto!

Aprofita l'experiència! Que t'acullin uns "autoctons" a casa seva és brutal (bona gent com tu, segur...) ara, que a més parlin català..., esquesascolmuuu!

Tot i així, com comprendràs, el meu millor moment d'aquest viatge serà sens dubte haver trobat un cicloturista de 70 anys... Això vol dir que encara hem queden 36 anys de gaudir viatjant a sobre d'una bicicleta.

Espero que li hagis fet alguna foto... Feia molts anys que viatjava amb bici? ha visitat molts països? Preferia fer-ho sol? Quan quilometres al dia feia amb 70 anys? Quina bici portava?

Brutal, això em fa somiar molt més que qualsevol de les fotos que fas (excel•lents, per cert). Espero poder superar aquesta proesa. Saps com? fent lo mateix, a la mateixa edat però en tandem!

Have a good live!

Armand

Lazlo Sasplugas Requena ha dit...

Hola Armand,

Tantes preguntes no li vaig fer. Però lo més bo del cas, és que no és l'únic que he vist. És absolutament increible. Que pedalis a aquesta edat ja és sorprenent, però que a més, no vagis a dormir a un hotel, quan t'ho pots permetre perfectament, ja és increible del tot. És que el tema camping, té la seva història quan t'hi acostumes i particularment pels que viatgem sol, perquè sempre acabes fent coneixences.

De Karlg, només et puc dir que va començar a fer bicicleta als 50 anys i que anteriorment era nadador professional. Però tinc el seu e-mail i li faré algunes preguntes, que segur li farà molta il·lusió que algú com tu prengui el seu exemple i s'interessi per el seu viatge.

Salutacions,

Lazlo