26. La ruta dels Trolls – 13 de juliol del 2009


Avui, em dirigeixo a Trondheim, passant per la mítica Ruta dels Trolls, entre Geiranger i Andalsnes, per retrobar-me amb Rosto. El principi del recorregut és una zona de cultiu de maduixa i els colliters estan en plena feina. Llavors, decideixo comprar una petita cistella recent collida que em menjo més endavant, en una zona de cascades d’aigua de color blau turquesa. És sorprenent de veure com l’aigua ha escultat la roca amb la força del temps en tot el seu recorregut.

A continuació, la ruta em dirigeix a un port des don hi ha un mirador i una botiga de records on faig una fotografia d’uns Trolls de ceràmica, però si s’observa molt detingudament la fotografia que es troba en aquest post, entre les figurines apareix un verdader Troll que s’ha infiltrat en mig de l’escena.

La baixada per l’altre vessant em deixa atònit degut al seu gran desnivell, a les seves corbes, al panorama sobre la vall i a la cascada que m’acompanya de d’alt a baix durant tot el descens, tal i com s’observa a la segona fotografia d’aquest post.

A la nit, arribo a Trondheim on em retrobo amb Rosto. Ens expliquem les nostres vivències i comencem a fer plans per arribar a Nordkapp. Si el temps és bo, no hi ha d’haver problemes, però si plou i fa vent, el viatge pot ser molt dur. Mentre fem plans, se’ns atansa un pescador i després d’establir una llarga conversa, ens regala un peix recent sortit de l’aigua, que cuinem amb el fogonet de gaz. Aquí, la natura és generosa i abundant en tots els sentits.

2 comentaris:

Carles M. ha dit...

Xulissima la foto de la carretera. Quin gaudiment de poder conduir-la!!!

Lazlo Sasplugas Requena ha dit...

Sí, sembla que la foto estigui feta des d'un helicopter, però no! Increible, de veritat i la cascada tocant la carretera de d'alt a baix.