25. Arribo a la fí del món – 12 de juliol del 2009


Aixeco el campament a 20 km de Bergen i em dirigeixo cap al Nord, per trobar-me amb Rosto a Trondheim en un parell de dies .



De camí, arribo a l’alçada del Sognefjorden - un dels fjords més importants de Noruega - i al poble de Aurlandsvangen, em desvio per una carretera molt estreta i molt sinuosa que s’enfila ràpidament per la muntanya i em permet tenir una bona perspectiva del fjord. És tant gran l’espectacle que ni el gran angular de la meva càmera és capaç de retransmetre correctament l’escena.

Més endavant, torno a enfilar-me per una altra carretera que em porta fins a la fi del món. És la carretera L55 que va de Solvorn a Lom. Davant meu, un paisatge d’alta muntanya, amb vista sobre un immens glaçar, llacs amb diminuts icebergs i vistes fins a l’infinit. Per un moment, ja no em crec que la terra és rodona.

Al iniciar la baixada, per mig dels boscos, m’adono que les cases, granges o altres construccions són de fusta, amb una estètica intencionadament propera a l’era dels víkings, això fins arribar al poble de Lom, que contínua amb el mateix tipus de construcció i on hi ha una església de fusta de ves a saber quin segle.

Finalment, l’última ascensió em porta a fer nit a un càmping, a uns 500 m d’altitud, on la temperatura baixa a prop dels 0 graus. El material que tinc em permet un altre cop passar una nit molt còmoda, però quan trec el braç fora del sac, fa un fred que pela!

7 comentaris:

Carles M. ha dit...

Pinten xulissimes aquestes carreteres per fer moto!!!

Tapat be que veig que fot fred.. grrrrrr.

I nosaltres aqui passan una calor de mil dimonis.

jcerdan ha dit...

Has plantat una bandera d'Andorra?
Molt maco el teu viatge Lazlo!

Lazlo Sasplugas Requena ha dit...

Hola Carles,

Doncs jo porto samarreta tèrmica, jersey tèrmic, forro polar, forro extra de la jaqueta de la moto, jaqueta d'hivern de la moto, guants d'hivern, buff al coll, passamuntanyes winstopper i el casc de la moto que no me'l trec ni per anar al lavabo!!! Quina embeja em feu! :-)

Lazlo Sasplugas Requena ha dit...

Hola Jordi,

Quina il·lusió de llegir-te per aquí! Gràcies per la teva valoració.

Estem en contacte.

Lazlo

Unknown ha dit...

Benvolgut Laslo, estic sorprés pel teu vitge i la teva voluntad.
Molta sort i et esperarem a la tornada.
Petons.
Christian i Renata-

Unknown ha dit...

Benvolgut Laslo, estic sorprés pel teu vitge i la teva voluntad.
Molta sort i et esperarem a la tornada.
Petons.
Christian i Renata-

Lazlo Sasplugas Requena ha dit...

Gràcies Christian i Renata. Ens veiem a la tornada.