24. Turisme or not Turisme? That is the question! – 11 de juliol de 2009

Avui estic visitant Bergen, ciutat ubicada a la costa oest de Noruega i antiga capital d’aquest país, rodejada d’alguns dels Fjords classificats com a patrimoni de la humanitat per la UNESCO. La ciutat ha sabut conservar la seva fisonomia de principis del segle XX, amb les seves cases de fusta i el seu entranyable port amb certa activitat pesquera. No obstant això, estic esgotat d’ahir, ja que vaig conduir 12 hores - des dels voltants d’Oslo fins a Bergen - i només tinc forces per comprar unes gambes al mercat de peix i passejar una mica per la zona comercial i residencial.

Abans de marxar, decideixo passar per un punt d’informació per poder definir la meva ruta a traves dels Fjords. No sé si és degut al cansament, però la experiència és una mica frustrant ja que a cada pregunta que faig, em carreguen amb 3 o 4 catàlegs més, amb la idea de promocionar algun servei turístic que altre. Més tard, mentre em prenc una cervesa en una terrassa, reflexiono sobre la forma de viatjar d’avui en dia i m’adono que el turisme està excessivament organitzat i planificat. És com si algú et digués en quin punt exacte t’has d’emocionar i en quin punt exacte has de fer la fotografia d’una determinada escena. Això s’allunya tant del meu periple que difícilment tornaré a entrar a una oficina d’informació turística. Prefereixo deixar-me sorprendre per l’inesperat o intercanviar experiències amb altres viatgers.

Turisme or not Turisme? That is the question!

2 comentaris:

Carles M. ha dit...

Ben retrobat amic lazlo. Ja frisava per llegir els teu comentaris. ja era hora :-)

Pel q fa al turisme lo bo de viatjar es q cadascun s'evadeix com vol, alguns fent les coses mès turistiques i en canvi per d'altres el plaer es de trobar-se un mateix per paisatges menys transitats.

Have a good trip man!!!

Lazlo Sasplugas Requena ha dit...

Estem d'acord Lazlo. De fet, quan dic que no tornaré a posar els peus en una oficina de turisme, em refereixo en aquest viatge.

By!