23. Vora el foc, en la nit freda ... - 8 de juliol del 2009


Avui me’n vaig en direcció de Noruega, a l’alçada d’Oslo. Els primers 400 quilometres els faig en autopista per avançar el més ràpidament possible, però a la meva hora favorita, al voltant de les 18h00, em començo a perdre per carreteres secundàries, concretament entre Säffle i Bentsfors (Suècia, a prop de Oslo) on trobo llacs, poblets i en general, molta natura. La zona és comparable a Interlaken (Suïssa) i em quedo meravellat. A més, anant en moto, sol i amb temps, em permet parar-me a qualsevol lloc i qualsevol moment per poder gaudir de la meva passió creixent per la fotografia.

Però el millor arriba al final, al poble de Bentsfors, on agafo el primer càmping que trobo i és de lo millor que he vist mai, en particular per el llac, amb la seva platja, amarrador, trampolins, lloguer de caiacs, ... Més endavant, quan es fa fosc, el personal del càmping encén 3 o 4 focs per cobrir totes les zones i els campistes s’hi reuneixen al voltant per passar una vetllada vora el foc i cuinar alguna cosa si escau. A les 10 de la nit, arriba un grup d’excursionistes en caiac que porten les seves tendes i material a bord, llavors dedueixo que es desplacen de càmping en càmping transitant per el llac que és immensament llarg i estret, gaudint d’unes vacances força originals.

Al final del dia, quan faig el balanç de la jornada, m’adono que aquest tipus de viatge és engrescador perquè permet trobar-te amb llocs i situacions inesperades a tot moment, siguin positives o negatives, contràriament al que passa amb el turisme habitual, on tens a l'avança la planificació de les teves vacances.

17 comentaris:

Carles M. ha dit...

Aixó del blog no ser si es una bona idea ja que ens fots enveja cada vegada. Dona ganes d'agafar el primer vol i venir cap aqui.

Molt bones cròniques si senyor.

Per cert quina bona pinta que te Estocolm, diuen que es la mes xula de les capitals escandinaves...

Anònim ha dit...

Ei Lazlo,
Ja fa dies que em volia connectar però fins ara no ho he aconseguit: tot això que ens expliques és brutal!
Per aquí estem cuidant molt bé de la teva doneta, tot i que em consta que et troba a faltar una mica.
Disfruta molt a l'altra punta d'Europa que des d'Andorra pensem molt de tu!.
Cris

Anònim ha dit...

Quines fotos més xules!I i molt bones cròniques! Bon viatge!I Carles sí és molt bon idea!!!
Anna F

Enric Portalés ha dit...

Acabo de veure el teu blog i n'estic impressionat. Que n'ets de valent (i d'agosarat), fer el camí sol! M'agraden molt els comentaris, llàstima que no diguis res de bo d'Hamburg, hi vaig dissabte a impartir un curset i m'has llençat la il·lusió.
Gaudeix-ne força.
Salut

Armand ha dit...

Iepa Lezli!

Veig que el viatge s'està animant i que ja comences a trobar el gustet a "pringar" pel fred, entre altres coses... Per cert, encara no sabem on anar a fer la ruta en bici aquest setembre... Si tens propostes interessants envia'm un correu! volem marxar una setmana.

Una abraçada

Lazlo Sasplugas Requena ha dit...

Hola Carles, Anna F i Cris,

Gràcies pels vostres comentaris. Fa il·lusió que elblog agradi, perquè motiva per continuar escrivint.

Carles, sí Estocolm, efectivament, gran ciutat. Et dona ganes de deambular tot el dia per els seus carrers i canals.

Cris, gràcies per cuidar la Silvia. Però quina Cris ets? La Cris P. o la Tina de BCN?

Anna F, m'alegro que t'agradin les fotos. Quan torni, a veure si munto alguna presentació amb un centenar de les fotos més interessants.

Records!

Lazlo Sasplugas Requena ha dit...

Hola Enric!

M'alegro que t'agradi el blog. Venint d'un expert de la llengüa catalana com tu és tot un honor :-)

Tema Hamburg, de fet, només va esser la meva impressió que és subjectiva (la meva visita va esser de tan sols 4h). El fet que t'agradi un lloc o et deixi d'agradar, depén de molts factors: del moment, del clima, del temps del que disposes, amb qui vas, d'on vens i on vas, etc ... És com un bon ví: no saps el que et trobaràs fins que ho tastes per tu mateix. Així que sort amb Hamburg!

Salutacions!

Lazlo

Lazlo Sasplugas Requena ha dit...

Hola Armand,

Doncs espera a veure les picades. Ja ni les he contat però deuen esser més de 60 picades a la cara, que la tinc com un mapa.

a partir d'ara, antimosquito, ni que s'atansi un Norueg, no sigui que em mossegui.

Tema ruta ciclista, doncs penso que és un bon destí la Vall de Mosel. He parlat amb un ciclista dels valents com tu i també hi ha estat i sense parlar-li de la Vall de Mosel, ell mateix em va ocmentar que ho va trobar estupendo.

Si vols anar més a prop, també Suissa és molt interessant i mols acollidor en les zones rurals o també la zona del Bosc Negre a Alemanya.

Si tries una d'aquestes tres zones, et donaré més informació detallada per mail.

Però tambbé et proposo plan B, que és similar a nbici i fas alguna cosa diferent: cayac a Suècia, amb material a bord i transitant per llacs imensament llargs, però a l'hora estrets perquè tinguin encant.

En parlem si vols,

Lazlo

cat.n.az ha dit...

Seccio noruega JA!!!!

Molts records des de Hesseng ;-)

Una abraçada de la familia Cusidó-Kristensen

Anònim ha dit...

Lazlo,

Avui he tornat de les meves vacances i llegeixo el teu blog, quin aventurer estàs fet..... Que valent!!
Quin fred, no??
Gaudeix dels bons moments, però també dels dolents que seràn les anècdotes del viatge.
No paris d'escriure que ens permet conviure amb tu durant aquest 90 dies.

Una forta abraçada,

Cristina Mota

Lazlo Sasplugas Requena ha dit...

Hola Cris,

Gràcies pel teu missage. Si no fos per les vostres aportacions, em faria més mandra mantenir el blog, però com us agrada (almenys ho sembla), doncs em motiva molt.

Ens anem llegint!

Lazlo

Lazlo Sasplugas Requena ha dit...

Hola Xavi,

Pots contar que aviat em teniu per aquí. Tinc ganes de veure amb els meus ulls com es viu a la zona àrtica de Noruega.

Fins aviat,

Lazlo

Anònim ha dit...

I wish not agree on it. I regard as polite post. Expressly the appellation attracted me to review the whole story.

Unknown ha dit...

Dear anonymous,

Enjoy the blog!

Lazlo

Anònim ha dit...

Genial brief and this enter helped me alot in my college assignement. Say thank you you as your information.

Anònim ha dit...

Brim over I to but I contemplate the list inform should secure more info then it has.

Anònim ha dit...

Well I to but I contemplate the brief should secure more info then it has.