29. Xavier, el víking català – 16 de juliol del 2009

Avui amb Rosto, agafem el Ferry entre Bodo i Leknes per entrar a les illes Lofoten i decidim agafar un càmping per dos nits per poder visitar la zona i descansar. Mentre muntem les tendes, se m’atansa una persona que demana en català: “De qui és la moto d’Andorra?”. Però jo estic configurat en mode Anglès i només he dormit 4 hores mal dormides així que no entenc ni una paraula del que em diu i li responc: “Sorry, I just speak English!”. Ell insisteix: “De qui és la moto d’Andorra?”. Em quedo parat uns segons i quan realitzo que la conversa és en català, faig un esclat d’alegria perquè per fi puc establir una conversa amb tota comoditat.

És diu Xavier i, per mi, és el viking català, perquè està casat amb una Noruega i té dos fills esplèndids. La família viu a Kirkeness, una ciutat ubicada quasi bé al nord de Noruega. Xavier és un ferm defensor dels països catalans i tenim una llarga conversa sobre quina és la posició d’Andorra davant d’aquesta qüestió. També conversem sobre Noruega, perquè estic molt encuriosit per saber com es viu al nord, on durant la meitat de l’any no hi ha llum i l’altre meitat sempre n’hi ha.

Xavier ens ha convidat a passar un parell de dies a casa seva, en un pis d’estudiants que té sense llogar a l’estiu. Almenys per la meva part, no refusaré la invitació, perquè és una molt bona ocasió de conèixer millor la cultura Noruega i a més, semblen una gent encantadora. Per cert, els seus fills són del Barça, és clar!

5 comentaris:

Carles M. ha dit...

Coneixent-te m'imagino que haureu xerrat de politica amb en xavier una bona estona... ;-)

Fins i tot aqui dalt pots practicar el català, es que en hi ha per tot el mon de catlans...

cat.n.az ha dit...

Laslo, estarem encantats de tenir-te a la nostra llar.

Aquesta nit hem tingut +1º, pero avui ha fet calor i s'espera que les seguents dies tambe faci calor. Aixi que espera't +20º i sol. Millor no ho podies tenir ;-)

Vina cuan vulguis, som a Hesseng ;-)

Lazlo Sasplugas Requena ha dit...

Doncs aquí estic, a Hesseng, tocant amb Kirkeness, amb la família d'en Xavier. En els propers dies ho explicaré en el blog.

jcerdan ha dit...

El nom de les illes es prou divertit... no serà un català també que els hi va posar?

Lazlo Sasplugas Requena ha dit...

Sí, lofoten del verb lo fotre!

:-)

Lazlo