41. El Cercle Àrtic a Finlàndia – 25 de juliol del 2009


Per Finlàndia, em veig obligat a conduir amb molta prudència perquè tot sovint, els rens creuen la carretera de forma inesperada. Ja n’havia vist a Noruega, però es dona la circumstància que aquí n’estic veient cada dos per tres. Fins i tot, em trobo un cotxe accidentat que va topar amb algun animal dies enrere. Segons la llei, els rens tenen preferència de pas i si n’atropelles un, t’has d’assegurar que estigui ben mort i si no és el cas, l’has de matar per evitar-li el patiment innecessari (no sabria ni per on començar). A més, has d’indemnitzar el propietari de la bèstia i t’has de fer càrrec de les despeses de reparació del teu vehicle. No obstant això, si estàs atén i no circules per sobre dels 100km/h, tens temps de reacció, sense problemes.

De tant en tant, també em trobo amb unes botigues de records bastant peculiars, que es troben tancades a l’hora que hi passo, però que a l’exterior tenen tota mena d’artefactes de fusta, de múltiples colors, amb forma de nans, oques, trineus gegants o el que calgui per cridar l’atenció del turista, cosa que sembla ben aconseguida. Però el màxim exponent de la botiga de records el trobes quan creues el Cercle àrtic, als voltants de Rovaniemi, on es troba el complex de Santa Claus. La part que em sembla més interessant és l’oficina de correus on es reben realment les cartes de nens de tot arreu al món. A més d’això, hi ha multitud de botigues de records en construccions de fusta i evidentment la casa de Santa Claus on et pot rebre i et pots fer una foto amb ell. Penso que el lloc es mereix visitar-lo únicament durant el mes de desembre i amb nens, perquè la resta de l’any, em sembla una experiència surrealista.